język / language / язык

  • Polish (Poland)
  • English (United Kingdom)
  • Russian (CIS)
schowaj | pokaz

Co nowego

Samodzielna ocena bieżnika
21/02/2020

Czy możemy samodzielnie ocenić jakość naszej opony? Uszkodzenia na bieżniku Przed montażem opon należy szczegółowo zwrócić uwagę na ich bieżnik.  [ ... ]

SmS o zbliżającym się Badaniu technicznym
17/02/2020

Udostępniliśmy naszym klientom możliwość wcześniejszego informowania o zbliżającym się terminie badania technicznego. SmS zawiera jed [ ... ]

Wszystkie aktualności

Samodzielna ocena bieżnika
piątek, 21 lutego 2020 07:06

Czy możemy samodzielnie ocenić jakość naszej opony?

Uszkodzenia na bieżniku

Przed montażem opon należy szczegółowo zwrócić uwagę na ich bieżnik. Jeśli jest on popękany, nierównomiernie zużyty lub posiada jakieś uszkodzenia, należy pomyśleć nad zakupem nowych opon.

Data produkcji

Duże znaczenia ma również data produkcji opony. Opony nowe przechowywane w specjalistycznych warunkach nawet kilka lat, nie tracą swoich właściwości. Jednakże użytkowanie opon powoduję, iż tracą swoją jakość z każdym kolejnym okresem. Dlatego nawet mimo dobrego bieżnika opony, producenci zalecają wymianę opon na nowsze jeśli dana opona jest użytkowana powyżej 5 lat.

Głębokość bieżnika TWI

Bardzo duże znaczenie ma również głębokość bieżnika. Gdy w przypadku opon letnich wskaźnik zużycia bieżnika TWI wskazuje wartość około 1,6 mm - zaleca się zakupić nowe opony letnie. W przypadku opon zimowych to 4 mm. Im niższy bieżnik, tym więcej opona traci swoich właściwości i ma gorszą przyczepność. Skutkuje to gorszym prowadzeniem auta na np. mokrych nawierzchniach, podczas pokonywania zakrętów. Dlatego nie czekajmy do przekroczenia minimum.

Pamiętajmy o tym, iż stan naszych opon bardziej szczegółowo przeanalizuje nasz fachowiec. 

 

więcej

 
SmS o zbliżającym się Badaniu technicznym
poniedziałek, 17 lutego 2020 07:25

Udostępniliśmy naszym klientom

możliwość wcześniejszego informowania

o zbliżającym się terminie badania

technicznego.

SmS zawiera jedynie informacje o tym, że za 3 dni

mija ważność wcześniejszego przeglądu auta,

Usługa jest nieodpłatna dla naszych klientów :)

Bez spamów! :)

 
Dlaczego wyważamy opony?
piątek, 14 lutego 2020 08:05

Dlaczego wyważamy opony?

Brak systematycznego wyważania opon (Michelin zaleca wykonywać to raz na 10 000 km) powoduje, iż opony się zużywają w niesymetryczny sposób i mogą wystąpić wibracje.

Brak wyważania ma nie tylko wpływ na komfort jazdy ale również na część zawieszenia, układu kierowniczego i łożyska samochodu.

Zaleca się wyważanie przy zakupie nowych opon, podczas wymiany na opony letnie z zimowych lub w odwrotnym przypadku, jak również w momencie uszkodzenia opony lub zamiany kół osiami.

 
Dezynfekcja Klimatyzacji
poniedziałek, 10 lutego 2020 07:40

 
Dlaczego nie zalecamy używek??
piątek, 07 lutego 2020 07:00

Dlaczego nie zalecamy używek??

Najważniejsze to bezpieczeństwo. Nie decydujmy się na opony używane, niewiadomego pochodzenia. Może się okazać, iż nabyte przed chwilą cztery "używki" były użytkowane na czterech różnych autach i przez wiele sezonów. Przyjęło się, że po około sześciu sezonach należy wymienić opony na nowe. Zależy to od odpowiedniego przechowania i zużycia bieżnika.

Opony na jednej osi, powinny mieć podobne zużycie bieżnika. Może właśnie zakupione "używki" były w okazyjnej cenie, gdyż miały wadę fabryczną, nie można było ich dokładnie wyważyć lub źle zachowywały się na drodze? Nie można tego wykluczyć bez sprawdzenia ich na specjalnej maszynie w serwisie, a nie jest to widoczne na "pierwszy rzut oka". Opony bardzo szybko tracą swoje właściwości, gdy są składowane w niewłaściwy sposób i są narażone na działanie promieni słonecznych. Ma to bardzo duży wpływ na jakość i bezpieczeństwo prowadzenia.

Przepisy w kodeksie drogowym wyszczególniają dopuszczalną głębokość bieżnika. W przypadku opon zimowych jest to więcej jak 4mm, dla opon letnich więcej jak 1,6 mm.  Są to minimalne wielkości, a im bardziej głębokość bieżnika zbliża się do minimum, tym bardziej traci na swoich właściwościach.

W przypadku starszych modeli opon musimy się liczyć z tym, iż producenci zastępują je nowymi bieżnikami, bardziej zaawansowanymi technologicznie. W przypadku uszkodzenia opony ze starszym bieżnikiem, problemem może się okazać dokupienie jej w późniejszym czasie, a wtedy jesteśmy zmuszeni do zakupu 2 sztuk.

Nowe opony to przede wszystkim pewność i gwarancja.

 

Najważniejsze:

  • Systematyczne sprawdzanie bieżnika, czy nie ma na nim pęknięć, równomiernie się zużywa, nie ma w nim "ciał obcych"
  • Opony na jednej osi, powinny mieć podobne zużycie bieżnika
  • Opony na jednej osi muszą mieć ten sam bieżnik, tego samego producenta
  • Odpowiednie przechowanie opon po sezonie
  • Odpowiednia wysokość bieżnika - przy oponach zimowych więcej jak 4mm, przy oponach letnich więcej jak 1,6mm.
 
Czy wiesz, jaka jest różnica pomiędzy oponami klasy A a B?
poniedziałek, 03 lutego 2020 07:40

Czy wiesz, jaka jest różnica pomiędzy oponami klasy A a B?

Różnica w zużyciu paliwa dwóch pojazdów: jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z oponami klasy B może sięgnąć nawet 3 l/100 km*. Taka różnica ma kolosalne znaczenie pod względem emisji CO2 (przy spalaniu 1 l paliwa powstaje ok. 2,6 kg CO2). Przy założeniu, że wszystkie np. opony ciężarowe: na przodzie, tyle i naczepie będą miały opony z niższą klasą dotyczącą efektywności paliwowej.

* Obliczenia Michelin

więcej ciekawostek z życia kierowcy

 
Klimatyzacja w zimie
piątek, 31 stycznia 2020 06:45

Zaleca się uruchamianie klimatyzacji w aucie również zimą. Ze względu na sprawne działanie klimatyzacji, powinno się ją uruchamiać chociażby raz w tygodniu na 15 min. „W pracującym układzie, smar niezbędny do prawidłowego działania sprężarki przenoszony jest przez czynnik chłodzący. Jeśli układ nie działa wystarczająco często to smar się osadza, a po długim uruchomieniu sprężarka nie ma wystarczającego smarowania” - tłumaczy Radosław Jaskulski, instruktor Szkoły Auto ŠKODA.

Prawidłowe działanie układu klimatyzacji jest uzależnione również od regularnego jej serwisowania. Należy pamiętać o uzupełnianiu czynnika chłodzącego, którego objętość się zmniejsza nawet do 15% w ciągu roku. Ważna jest również systematyczna wymiana filtra kabinowego i dezynfekcja układu klimatyzacji, szczególnie po zimie.

 

 

Można u nas sprawdzić szczelność klimatyzacji,

uzupełnić czynnik chłodzący i ją zdezynfekować:


Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów Wulkanex:


Od Poniedziałku do Piątku od 07:00 do 21:00*

Sobota od 07:00 do 17:00*


63 244 22 72 wew. 35

 

* Stacja jest czynna do 22 w tygodniu, i do 18 w sobotę - jednak ze względu na czas trwania usługi prosimy o przyjechanie godzinę wcześniej.

 
Pogłębianie Bieżnika Ciężarowego
poniedziałek, 27 stycznia 2020 07:08

Pogłębianie rowków inaczej nacinanie sprawia, że możemy wydłużyć życie naszej opony ciężarowej nawet o 25% przebiegu. Usługę Pogłębiania może wykonywać tylko i wyłącznie odpowiednio wykwalifikowany personel. Po pogłębieniu nasza opona ma lepszą przyczepność, zwiększa się jej przebieg oraz wydłuża żywotność w porównaniu z wcześniej używanym bieżnikiem.

Nacinanie opon ciężarowych wykonuje się specjalistycznymi narzędziami wg odpowiednich procedur:

- Pogłębić można opony z oznaczeniem na bocznej ścianie Regroovable, które informuje nas o większej grubości bieżnika.

- Pogłębianie może być wykonane za pomocą elektrycznie podgrzewanych ostrzy przy zachowaniu odpowiedniej głębokości ostrza,

- Podczas pogłębiania nóż powinien być ustawiony tak, by spód głowicy nacinającej znajdował się na powierzchni bieżnika.

- Należy zachować minimalną głębokość warstwy gumy bieżnika, by uniknąć uszkodzeń opasania, wyrywania fragmentów żeber na skutek pęknięć rowków czy uszkodzeń związanych z wbijaniem się kamieni.

- Nacinamy opony z osi sterującej i napędowej.

- Nie można pogłębiać opon w przypadku autobusów przystosowanych do jazdy z prędkością do 100km/h.

- W przypadku prawidłowo pogłębionej opony można ją później bieżnikować.


Wykonujemy pogłębianie bieżnika zgodnie z zaleceniami producentów i wg wzorów poszczególnych bieżników.


 
Żywotność Akumulatora
piątek, 24 stycznia 2020 08:00

Źródło: varta

 
Wymiana Żarówki
poniedziałek, 20 stycznia 2020 07:05

 
Prostujemy Felgi Alumimiowe
poniedziałek, 13 stycznia 2020 07:04

Prostujemy felgi aluminiowe:

  • Uszkodzona felga aluminiowa nie tylko pogarsza komfort jazdy, ale przede wszystkim stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa podczas podróży.

  • Uszkodzona felga źle wpływa na zawieszenie, żywotność opony i układ kierowniczy.

  • Dysponujemy specjalistycznym sprzętem do prostowania felg aluminiowych do 20 cali.

 
Nadal masz ważne badanie techniczne?
piątek, 10 stycznia 2020 07:05

 
First Stop
środa, 08 stycznia 2020 09:07

 
Słownik oznaczeń na oponach
poniedziałek, 06 stycznia 2020 07:00

Słownik oznaczeń na oponach - LITERA R :)

 

R – Radial - opona radialna.

RETREAD – opona, która była bieżnikowana.

ROWL – Outline Raised White Letters -biała otoczka wokół liter na bieżniku.

RBL – Raised Black Letters - opona posiada czarne, wklęsłe litery na boku bieżnika.

RRBL – Recessed Raised Black Letters - wklęsłe czarne litery na bieżniku.

RF, REINF, XL – Extra Load, Reinforced - opona wzmocniona o zwiększonym indeksie nośności

RunOnFlat, R/F, REIFF, RSC, ROF, RFT, EMT, DSST, SSR, ZP – Extended Mobility Tyre, Run Flat Tyre, SelfSupportingRunflat, , RCS Run Flat System Component, Zero Pressure - opona umożliwiające kontynuowanie jazdy po przebiciu ogumienia z zerowym ciśnieniem powietrza w oponie.

R/F - umożliwiające kontynuowanie jazdy po przebiciu ogumienia z zerowym ciśnieniem powietrza w oponie.

REIFF - umożliwiające kontynuowanie jazdy po przebiciu ogumienia z zerowym ciśnieniem powietrza w oponie.

REAR - opona dedykowana na oś tylną.

ROF - umożliwiające kontynuowanie jazdy po przebiciu ogumienia z zerowym ciśnieniem powietrza w oponie Goodyear i Dunlop.

ROTATION – oznacza kierunek montażu opony, stosowany najczęściej przy oponach kierunkowych.

RFT - umożliwiające kontynuowanie jazdy po przebiciu ogumienia z zerowym ciśnieniem powietrza w oponie Bridgestone, Firestone i Pirelli.

RFP - Rim Fringe Protector - ochraniacz felgi, rant ochronny.

RSC -  Run System Component - umożliwiające kontynuowanie jazdy po przebiciu ogumienia z zerowym ciśnieniem powietrza w oponie Bridgestone.

RPB - ochraniacz felgi, rant ochronny.

RWL – Raised White Letters - białe, wypukłe litery na bieżniku.

 

więcej

 


 
Gdzie się znajdujemy?
piątek, 03 stycznia 2020 07:50

Gdzie się znajdujemy?


- Nasza siedziba mieści się przy Koninie,

 

- Autostrada A2 jest tylko 3 km od nas,


- Poznań leży jedyne 100 km dalej,


- Jesteśmy 200 km od Warszawy,


- Bydgoszcz jest 110 km od nas,


- Toruń jest 115 km od nas,


- W sąsiedztwie jest Centrum Handlowe Ferio i Castorama


Zjazd z Autostrady A2  MODŁAkierunek KONIN

 

Wszystkie drogi prowadzą do Starego Miasta - wprost do Wulkanexu :)

 
Zmiana godzin pracy serwisu
środa, 01 stycznia 2020 07:56

 
Szczęśliwego Nowego ROKU 2020
wtorek, 31 grudnia 2019 08:00

 

Życzymy Wszystkim Szczęśliwego Nowego ROKU 2020


 
Podsumowanie 2019
poniedziałek, 30 grudnia 2019 07:52

"Wiele się musi zmienić by pozostało tak jak jest" :)

 

W związku z ciągłymi zmianami na rynku, nowocześniejszą technologią i postępem staramy się również ciągle rozwijać.

Nasze maszyny i urządzenia są systematycznie kalibrowane i przechodzą przeglądy przez zewnętrzne firmy. Dbałość o urządzenia ma bardzo duży wpływ na jakość wykonywanych usług. Praktycznie w każdym roku jakieś maszyny, urządzenia są przez nas wymieniane na takie z bardziej nowoczesną technologią.

By sprostać coraz nowszym oczekiwaniom klientów, musimy ciągle się rozwijać by nadążyć za postępem w zakresie obsługi pojazdów. To właśnie dlatego naszym mottem z Polityki Jakości związanej z ISO jest: "Wiele się musi zmienić by pozostało tak jak jest".

To sprawia, że możemy wykonać usługę wymiany, naprawy opon praktycznie przy każdym pojeździe :) 

Nasza firma jest kilka razy w roku audytowana przez zewnętrzne firmy na polecenie np. Bridgestone. Wyniki audytów potwierdzają to, że jesteśmy w czołówce serwisów w Polsce.

 

Podsumowując ten rok:

- Dołączenie do programu FIRST STOP Bridgestone

- Remont żółtej hali - która teraz jest a kolorze antracyt :)

- Remont biura Stacji Diagnostycznej

- Zmiana wizualizacji Myjni

- Modernizacja myjni: Nowy Program Aktywna Piana XXL

- Utworzenie stanowiska do obsługi motocykli

- Nowe urządzenie do wyważania z testem drogowym

- Zakupiliśmy nowe urządzenia do obsługi klimatyzacji z nowym czynnikiem

- Nowa kadra w przypadku napraw mechanicznych.

- Modernizacja Kamer, zwiększenie ich ilości, nowocześniejsza technologia

 
Spadł pierwszy śnieg w Konine
sobota, 28 grudnia 2019 10:37

Dziś spadł pierwszy śnieg w Koninie.... utrzymał się kilka godzin ... :(

Niestety zimy w Polsce w każdym roku są krótsze, mniej obfite w śnieg. Wielu z kierowców uważa, że ominie ich w tym sezonie wymiana na opony zimowe. Pamiętajcie, że opony zimowe nie są tylko i wyłącznie na śnieg i lód. Droga hamowania auta z oponami letnimi a zimowymi, może wynieść od kilku do kilkudziesięciu metrów. W zależności od warunków drogowych.

Opony zimowe zaleca się montować już przy temperaturze 7 C, ze względu na inną mieszankę gumy i lamele na bieżniku, dzięki którym auto szybciej się zatrzyma i lepiej się zachowuje na drodze. Na zakopiance wczoraj były spore utrudnienia w ruchu ze względu na pojazdy, które miały zamontowane opony letnie.

Ze względu na bezpieczeństwo nasze jako kierowców, naszych pasażerów i ludzi poruszających się pieszo - ZALECAMY wymianę na opony zimowe lub wielosezonowe.

 
Ustawienie świateł
środa, 25 grudnia 2019 08:00

Ustawienie Świateł

Prawidłowe ustawienie świateł mijania jest bardzo istotne. Wpływa nie tylko na dobrą widoczność na drodze ale również zapobiega oślepianiu pojazdów i osób. Jest to bardzo ważne nie tylko ze względu na nasze bezpieczeństwo, ale również przechodniów, którzy poruszają się w nocy bez odblasków. Przy złym oświetleniu kierowca z naprzeciwka może nas oślepić, a wtedy możemy nie zauważyć osoby przechodzącej drogą. Jest to szczególnie niebezpieczne na drogach poza miastem i w miejscach kiepsko oświetlonych.

Jeśli zauważymy, iż nasze światła źle oświetlają drogę, lub kierowcy którzy nas mijają mrugają nam swoimi światłami warto sprawdzić ich ustawienie.

 

Ważne:

  1. Wcześniej należy usunąć wszystkie ciężkie przedmioty z wnętrza auta.
  2. Zaleca się sprawdzić wcześniej prawidłowe ciśnienie w oponach.
  3. Zbiornik paliwa powinien być napełniony.
  4. Na miejscu kierowcy powinna siedzieć jedna osoba.
  5. Pojazd musi stać na równej nawierzchni.

 

Ustawiamy światła na naszej Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów:

 

Ustawienie świateł mijania i drogowych to jedynie koszt 14 zł

 
24.12.2019
poniedziałek, 23 grudnia 2019 17:03

Jutro nasz serwis jest czynny od 7 do 14. W święta nieczynne. Zapraszamy

 
Wesołych Świąt
poniedziałek, 23 grudnia 2019 08:00

 
Dokumenty dot. gazu
niedziela, 22 grudnia 2019 07:00

 
Najwolniejsze Porsche świata
piątek, 20 grudnia 2019 08:05

Johannes Langeder i jego pierwsze dzieło - 99 kg wagi, rurki plastikowe, tektura i folia aluminiowa. Tak powstał Ferdinand 911 GT3 RS – najwolniejsze Porsche świata.

więcej na: http://www.youtube.com/watch?v=MjEKi9D2hh0

 
Ankieta
środa, 18 grudnia 2019 08:00


Zapraszamy do wypełnienia ankiety.

Pozwoli nam to na podniesienie jakości i atrakcyjności oferty.


 

Dziękujemy za poświęcony czas.

 
UWAGA ZMIANA GODZIN PRACY
wtorek, 17 grudnia 2019 07:29

 
Nadal masz ważne badanie techniczne?
poniedziałek, 16 grudnia 2019 07:05

 
Audyt Bridgestone
środa, 11 grudnia 2019 11:18

Co roku w naszej firmie są przeprowadzane audyty przez zewnętrzne firmy na zlecenie największych producentów opon na świecie. Ocenie jest poddawanych szereg warunków, których spełnienie jest konieczne by uzyskać certyfikat jakości np. metody pracy dotyczące wymogów technicznych czy praca biura obsługi klienta. Bridgestone bardzo dokładnie sprawdza narzędzia i urządzenia do wykonywania naszych usług. Czy mamy aktualne certyfikaty, kalibracje. A nasze urządzenia są systematycznie są kontrolowane przez zewnętrzne firmy jak również modernizowane.

Możemy się pochwalić wynikami audytu z listopada, a osiągnęliśmy najwyższy wynik w Polsce :)

Nasze Wyniki:

2019 Nasz wynik to 93,40 %

2018 Nasz wynik to 88,20 %

2017 Nasz wynik to 99,70 %

2016 Nasz wynik to 98,40 %

2015 Nasz wynik to 96,60 %

2014 Nasz wynik to 92,40 % i 93%

w skali do 100% :)

 
czy wiesz, że
poniedziałek, 09 grudnia 2019 06:50

Czy wiesz, po co jest strzałka przy wskaźniku z paliwem?

Na desce rozdzielczej, przy wskaźniku z paliwem, bliżej rezerwy znajduje się strzałka - oznaczająca stronę w której w naszym aucie znajduje się wlew paliwa. Modele pojazdów z Europy mają go najczęściej z prawej strony. Natomiast azjatyckie z lewej ale nie zawsze jest to regułą. Land Cruiser ma po prawej, Peugeot 2008 po lewej.

źródło: http://noizz.pl/

więcej

 
Problem z przechowaniem opon zimowych?
piątek, 06 grudnia 2019 07:04

Opony powinny być przechowywane w odpowiednich warunkach. Przechowywanie opon w miejscu w którym są wystawione na działanie czynników zewnętrznych może doprowadzić do uszkodzenia bieżnika.  Również sposób przechowywania jest bardzo ważny. Opony nie powinny być narażone na odkształcenia i zmiany w bieżniku.

Miejsce w którym nasze opony są po sezonie przechowywane, powinno być zadaszone, czyste, bez dostępu do substancji chemicznych. Opony czy też koła nie powinny leżeć bezpośrednio na podłożu. Nie należy również umieszczać na oponach/ kołach przedmiotów.

Same opony nie powinny być ustawiane w kolumnie, jedna na drugiej. Zaleca się ich przechowywane w pozycji pionowej na specjalnych stojakach lub w regałach.

W przypadku opon z felgami zaleca się je zawieszanie na specjalnych hakach lub ustawienie ich w kolumnie.

 

W naszym Depozycie opony są przechowywane w specjalnie wydzielonym do

tego celu miejscu, na specjalnych regałach, w suchym i zamkniętym magazynie

o umiarkowanej temperaturze.

Przyjmowanie i odbieranie Opon i Kół z naszego Depozytu odbywa się

w godzinach pracy biura handlowego

 

W wyjątkowych sytuacjach prosimy o kontakt:  63 244 22 72


 
Kiedy nie należy tankować paliwa
środa, 04 grudnia 2019 07:20

Czy wiesz, kiedy najlepiej tankować paliwo?

Najgorszym momentem na tankowanie auta to ten po dostawie paliwa na stację. Jeśli zbiorniki na paliwo są zardzewiałe, ich dno pokrywa warstwa różnego rodzaju drobin. Napełnienie przez cysternę zbiorników powoduje, iż zanieczyszczenia z dna się podnoszą i mogą trafić do naszego auta. Nawet kilka godzin może zająć ich ponowne osadzenie się na dnie zbiornika. Dlatego radzimy przesunąć tankowanie na późniejszy okres, gdy widzimy cysternę na stacji paliw.

Chcesz wiedzieć więcej? KLIKNIJ

 
Dlaczego nie zalecamy używek?
poniedziałek, 02 grudnia 2019 07:05

Dlaczego nie zalecamy używek??

Najważniejsze to bezpieczeństwo. Nie decydujmy się na opony używane, niewiadomego pochodzenia. Może się okazać, iż nabyte przed chwilą cztery "używki" były użytkowane na czterech różnych autach i przez wiele sezonów. Przyjęło się, że po około sześciu sezonach należy wymienić opony na nowe. Zależy to od odpowiedniego przechowania i zużycia bieżnika.

Opony na jednej osi, powinny mieć podobne zużycie bieżnika. Może właśnie zakupione "używki" były w okazyjnej cenie, gdyż miały wadę fabryczną, nie można było ich dokładnie wyważyć lub źle zachowywały się na drodze? Nie można tego wykluczyć bez sprawdzenia ich na specjalnej maszynie w serwisie, a nie jest to widoczne na "pierwszy rzut oka". Opony bardzo szybko tracą swoje właściwości, gdy są składowane w niewłaściwy sposób i są narażone na działanie promieni słonecznych. Ma to bardzo duży wpływ na jakość i bezpieczeństwo prowadzenia.

Przepisy w kodeksie drogowym wyszczególniają dopuszczalną głębokość bieżnika. W przypadku opon zimowych jest to więcej jak 4mm, dla opon letnich więcej jak 1,6 mm.  Są to minimalne wielkości, a im bardziej głębokość bieżnika zbliża się do minimum, tym bardziej traci na swoich właściwościach.

W przypadku starszych modeli opon musimy się liczyć z tym, iż producenci zastępują je nowymi bieżnikami, bardziej zaawansowanymi technologicznie. W przypadku uszkodzenia opony ze starszym bieżnikiem, problemem może się okazać dokupienie jej w późniejszym czasie, a wtedy jesteśmy zmuszeni do zakupu 2 sztuk.

Nowe opony to przede wszystkim pewność i gwarancja.

 

Najważniejsze:

  • Systematyczne sprawdzanie bieżnika, czy nie ma na nim pęknięć, równomiernie się zużywa, nie ma w nim "ciał obcych"
  • Opony na jednej osi, powinny mieć podobne zużycie bieżnika
  • Opony na jednej osi muszą mieć ten sam bieżnik, tego samego producenta
  • Odpowiednie przechowanie opon po sezonie
  • Odpowiednia wysokość bieżnika - przy oponach zimowych więcej jak 4mm, przy oponach letnich więcej jak 1,6mm.
 
Najwolniejsze Ferrari świata
niedziela, 01 grudnia 2019 07:00

Lekkie plastyczne tworzywo przymocowanie do aluminiowej ramy nośnej taśmami klejącymi – to konstrukcja najwolniejszego Ferrari świata – Fahrradi Farfalla FFX.  Johannes Langeder  jest  artystą z dużą wyobraźnią i  niesamowitym poczuciem humoru.

 

Skonstruował dwuosobowy rower, łudząco przypominający Ferrari. Prędkość FFX jest uzależniona od naszej kondycji i tego czy zjeżdżamy z górki, spalanie zerowe, moc to około hmm ile mamy jej w nogach? Johannes pragnie zwrócić naszą uwagę na to, iż żyjemy w ciągłym pośpiechu i pragniemy coraz więcej. Uwielbia on obserwować podziw innych kierowców, gdy wspólnie czekają na zielone światło i ich szok, gdy FFX zostaje daleko w tyle.

 

więcej na: http://www.youtube.com/watch?v=ISEGDWpKAeY

 
Dlaczego wyważamy opony?
piątek, 29 listopada 2019 08:50

Dlaczego wyważamy opony?

 

Brak systematycznego wyważania opon (Michelin zaleca wykonywać to raz na

10 000 km) powoduje, iż opony się zużywają w niesymetryczny sposób i mogą

wystąpić wibracje. Brak wyważania ma nie tylko wpływ na komfort jazdy ale

również na część zawieszenia, układu kierowniczego i łożyska samochodu.

Zaleca się wyważanie przy zakupie nowych opon, podczas wymiany na opony

letnie z zimowych lub w odwrotnym przypadku, jak również w momencie

uszkodzenia opony lub zamiany kół osiami.


 
Etykiety na oponach
środa, 27 listopada 2019 07:00

 

 

 

źródło:

 

 
Korzyści naszych Serwisów Mobilnych
poniedziałek, 25 listopada 2019 07:08

Korzyści naszych Serwisów Mobilnych

 

- Usunięcie awarii – Dojeżdżamy na miejsce zdarzenia by naprawić oponę, zmienić na zapas lub wymienić po prostu na nową

- Oszczędność czasu – To my dojeżdżamy do klienta i to przez całą dobę

- Oszczędność kosztów – Kierowca nie musi wykonać dodatkowych km by dojechać do serwisu

- Inspekcja – Mechanik dodatkowo może sprawdzić stan pozostałych opon

- Nie tylko w przypadku awarii - Nasz Mobilny Serwis dojeżdża również w celu wymiany opony lub sprawdzenia stanu technicznego.

- Obsługa kilku pojazdów- Możemy obsłużyć kilka pojazdów z floty podczas jednego wyjazdu.

-Montaż nowych opon- W ofercie mamy opony największych producentów.

- Utylizacja - Oddamy do utylizacji zużyte, uszkodzone opony.

- Pogłębienie bieżnika - Opony z niskim bieżnikiem możemy zabrać do naszej siedziby firmy w celu pogłębienia bieżnika

- Zasięg- Dojeżdżamy do klientów do 150 km

- Certyfikowany Serwis - W 2019 uzyskaliśmy podczas audytów jedno z najlepszych miejsc wśród serwisów w całej Polsce podczas audytu przeprowadzonego na zlecenie Michelin i Bridgestone. Spełniamy normy jakości największych światowych producentów opon i znajdujemy się w czołówce najlepszych serwisów.

- Nowoczesne wyposażenie - Nasz Mobilny Serwis jest wyposażony w nowoczesne maszyny i urządzenia.

- Dwa Mobilne - Posiadamy dwa Mobilne Serwisy, jeden wyjeżdża w przypadku awarii drugi dojeżdża do klienta w celu po prostu obsługi.

- W wyjątkowych sytuacjach przez 365 dni w roku przez 24h –

- Różne typy pojazdów- Obsługujemy Pojazdy Ciężarowe jak również lekkie Rolnicze

 
Wilki dla naszej załogi :)
niedziela, 24 listopada 2019 07:50

Dostaliśmy autograf :)

 
Serwis CB Radio
piątek, 22 listopada 2019 07:00

Na terenie naszej firmy znajduję się Serwis CB RADIO

 

 
Wykonujemy usługi przy kołach od 4 do 56 cali
środa, 20 listopada 2019 07:07

Wykonujemy usługi przy kołach od 4 cali do 56 cali.

Wykonanie usług przy rozmiarze opon 325/45R 24

nie jest dla nas zaskoczeniem :)

Felga w rozmiarze 22.5 to opona ciężarowa,

rzadko które pojazdy "osobowe" posiadają więcej cali jak ciężarówka ...

 

Serdecznie Zapraszamy :)

 
Jedna z najdłużej czynnych Stacji Diagnostycznych w Polsce
poniedziałek, 18 listopada 2019 08:00

Zajrzyj do Dowodu Rejestracyjnego. Nadal masz ważne Badanie Techniczne?


Nasza Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów jest czynna:
Od poniedziałku do piątku Od 07:00 do 22:00
W sobote Od 07:00 do 18:00


Jest to najdłużej czynna stacja w regionie!

 
Diagnostyka komputerowa
niedziela, 17 listopada 2019 06:57

 
Serwis Osobowy
piątek, 15 listopada 2019 07:08

Jako Serwis i Hurtownia Proponujemy:

  • Kompleksową Obsługę Pojazdów,
  • Serwis Opon,
  • Wymianę Opon Osobowych, 4x4, Dostawczych, Rolniczych, Ciężarowych, Przemysłowych,
  • Montaż i Wyważenie Kół Motocyklowych,
  • Montaż i Demontaż Opon Ciężkich,
  • Naprawę, Wulkanizacje W Trzech Zakresach: A, B,  C,
  • Prostowanie Felg Aluminiowych,
  • Pompowanie Azotem,
  • Depozyt Opon – Sezonowe Przechowanie Opon/Kół,
  • Wyważenie Kół Osobowych Do 24 Cali,
  • Wyważenie Kół z TESTEM DROGOWYM - nowość
  • Wyważenie Bez Otworu Centrującego, Kół Nieprzelotowych,
  • Utylizacje Opon i Akumulatorów,
  • Wymianę Oleju I Filtrów,
  • Ustawianie Geometrii
  • Nabicie i Odgrzybienie Klimatyzacji,
  • Badanie Techniczne W Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów Wulkanex,
  • Obsługę Auta  W Zakresie Wymiany Akumulatora, Żarówek, Klocków Hamulcowych, Tarcz  Itd.
  • Wyjazdy Serwisowe – Pogotowiem Serwisowym ,
  • Myjnie 24h,
  • Rabaty Na Poszczególny Asortyment,


Można U Nas Zakupić:

  • Opony Największych Światowych Producentów: Michelin, Kleber, Bfgoodrich, Kormoran, Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Dębica, Bridgestone, Firestone, Dayton, Continental,  Uniroyal, Pirelli,
  • Akumulatory Do Pojazdów Osobowych, Dostawczych, 4x4, Ciężarowych i Rolniczych,
  • Felgi Stalowe i Aluminiowe Jak Również Akcesoria Do  Nich,
  • Oleje, Filtry i Płyny Największych Producentów,
  • Materiały Wulkanizacyjne: Ciężarki, Wkłady, Kołki, Łatki, Pasty, Zawory Itd.
  • Dętki i Ochraniacze,
  • Kosmetyki i Akcesoria Samochodowe,
  • Sprowadzamy Również Na Zamówienie Klienta Części Zamienne Np.: Klocki Hamulcowe, Amortyzatory, Tarcze Hamulcowe, Łożyska Itd.
 
Rotacja Opon Ciężarowych
środa, 13 listopada 2019 07:50

 
Felgi stalowe i aluminiowe
poniedziałek, 11 listopada 2019 07:01

Wystarczy podać model auta i kilka dodatkowych informacji na jego temat,

by zobaczyć w konfiguratorze jak nasze auto będzie wyglądało

z poszczególnymi felgami.

Następnie zapraszamy do nas w celu ustalenia rabatu :)

 

 

KONFIGURATOR FELG

 
Bieżnikowanie opony ciężarowej
niedziela, 10 listopada 2019 07:50

Bieżnikowanie jest możliwe w przypadku gdy:

  • Opona jest fabrycznie przystosowana do bieżnikowania już na etapie projektu bieżnika
  • Opona jest serwisowana profesjonalnie i regularnie
  • Usługa bieżnikowania zostanie profesjonalnie wykonana na każdym z etapów (selekcja, kontrola, naprawa i przygotowanie karkasów)

 

Sposoby bieżnikowania:

1. Bieżnikowanie na gorąco

Na przygotowany karkas jest nakładana surowa guma, która zostaje ukształtowana w specjalnej formie rozgrzanej do 160C. Proces nadawania ostatecznego kształtu trwa około godziny. Przy produkcji nowej opony czas jest podobny.

Plusy:

  • Bieżnikowanie na gorąco jest przeprowadzane przez producentów.
  • Jednorodność produkowanych rozmiarów gwarantuje równomierne zużycie bieżnika niezależnie od stanu karkasu przekazanego do bieżnikowania.

2. Bieżnikowanie na zimno

Na przygotowany karkas jest nakładany zwulkanizowany bieżnik z ostateczna rzeźba. Następnie przez około 3 godziny w specjalnej komorze ciśnieniowej (autoklawie) zachodzi proces wulkanizacji przy temperaturze 115C.

Plusy

  • Szybsze odzyskiwania bieżnikowanych karkasów
  • Więcej możliwości zmiany rzeźby bieżnika

 


 

Zalety opon bieżnikowanych:

  • Opona bieżnikowana jest tańsza o około 40% niż odpowiadająca jej nowa
  • Dwukrotne przedłużenie żywotności opony za niższą cenę
  • Istnieje możliwość kilkakrotnego bieżnikowania, o ile pozwala na to stan karkasu - nawet do 3 razy.

 


 

Elementy, które wpływają na przedłużenie trwałości opony:

  • Parametry opony (wytrzymałość- opony różnych marek mogą mieć inny indeks nośności, trwałość karkasu, rodzaj i rozmiar gumy, rzeźba dostosowana do sposobu użytkowania - występują opony z zastosowaniem na drogi regionalne, autostrady itd.)
  • Ciśnienie w oponach – powinno być regularnie sprawdzane i zastosowane do sposobu wykorzystania pojazdu.
  • Obciążenie osi
  • Stan techniczny pojazdu ( równoległość osi, geometria pojazdu)
  • Styl prowadzenia pojazdu
  • Regularny przegląd opon

 


 

Opony na tej samej osi muszą mieć takie same cechy:

  • Ta sama marka firmy bieżnikującej
  • Ten sam rozmiar i rzeźba bieżnika
  • Ta sama kategoria użytkowania ( opony drogowe, specjalne, zimowe, z oznaczeniem M*S)
  • Struktura ( radialna lub diagonalna)
  • Indeks prędkości
  • Indeks nośności

 


 

Korzyści dla środowiska wynikające z bieżnikowania:

  • Niższa emisja CO2 - 100 opon poddanych bieżnikowaniu to o 5 ton mniej zużytych surowców i o ponad 6 ton mniej CO2 wyemitowanego do atmosfery
  • Mniejsze zużycie surowców - 1 bieżnikowanie to 50kg zaoszczędzonego surowca. Dodatek surowca konieczny do wyszorstkowanego karkasu to średnio zaledwie 20kg, czyli 70% mniej niż do produkcji nowej opony
  • Mniej odpadów - 300kg w przypadku trzyosiowej naczepy. Bieżnikowane 6 opon trzyosiowe przyczepy do 6 zużytych opon mniej do recyklingu

W Europie wszystkie zużyte opony są poddawane recyklingowi. Są wykorzystywane np. do budowy placów zabaw, podeszwy itd. Z każdym rokiem znajduję się do nich nowe zastosowanie. Firma Michelin stworzyła nowatorskie rozwiązanie: 400 metrowa bieżnie z 6 torami z 9000 opon.

Źródło: Michelin

 
Gorące Dziewczyny i Trójdzielny
piątek, 08 listopada 2019 09:45

 

Przy zakupie u nas nowych opon, można otrzymać kalendarz: Gorące Dziewczyny lub Trójdzielny :)

Każdego roku bardzo szybko znikają.

Zapraszamy po nie już teraz.

W grudniu najczęściej już są wszystkie wydane ... najszybciej znikają dziewczyny

 
Nadal masz ważne badanie techniczne?
poniedziałek, 04 listopada 2019 08:05

 
Hot Rod
niedziela, 03 listopada 2019 07:05

Hot rod - samochody nawiązujące swoim stylem do Forda T lub Forda A, które były produkowane w latach 1945 - 1965. Są to pierwsze modele wykonane ze stali wanadowej i dodatkowo tuningowane w celu zwiększenia mocy.

 

 
Nadal masz ważne badanie techniczne?
piątek, 01 listopada 2019 07:20

 
Oznaczenia Na Oponach Ciężarowych
środa, 30 października 2019 07:05

Jak rozumieć indeks nośności na oponach ciężarowych?

Jak producenci nazywają opony z poszczególnych pozycji w ciężarówce, naczepie / przyczepie?

Czym powinniśmy się kierować przy wybieraniu opon z odpowiedniego segmentu cenowego?

Dlaczego warto pogłębiać bieżnik ciężarowy?

Dlaczego warto wykonywać rotację opon ciężarowych?

Wpływ ciśnienia na oponę


i wiele innych informacji dotyczących opon ciężarowych można znaleźć na naszej stronie


 

 
Więcej artykułów…
«pierwszapoprzednia123następnaostatnia»

Strona 1 z 3