język / language / язык

  • Polish (Poland)
  • English (United Kingdom)
  • Russian (CIS)
schowaj | pokaz

Будьте в курсе

UWAGA !
08/09/2025

There are no translations available.UWAGA! W związku z modernizacją na naszej Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów - Stacja będzie nieczynna w dniach od 10 września 2025r. do [ ... ]

Oględziny Pojazdu
16/01/2025

There are no translations available.

Wszystkie aktualności

Ваш автомобиль

Техосмотр станции

Проверить сейчас!

Dlaczego nowsze opony powinny być montowane na tyle auta?
28.10.2019 07:08
There are no translations available.

Dlaczego nowsze opony powinny być montowane na tyle auta?

Rozmieszczenie opon na poszczególnych osiach auta z różnym stanem zużycia bieżnika ma bardzo duży wpływ na stabilność samochodu. Złe dobranie opon może skutkować tym, iż nastąpi ryzyko obrotu auta. Trudniej również zapanować nad samochodem w takich sytuacjach jak wąski zakręt, poślizg, hamowanie awaryjne szczególnie na mokrej nawierzchni. Aby zachować maksymalnie największe bezpieczeństwo na drodze, większość producentów ogumienia zaleca montaż nowych lub mniej zużytych opon na tylnej osi, niezależnie od tego czy auto posiada napęd na przód czy tył.

Montaż nowych opon na przedniej osi (napędzanej) oznacza:

W autach z przednim napędem, opony z przodu zużywają się w większości przypadków szybciej jak z tyłu. Jest to równoznaczne z gorszą przyczepnością i wzrostem ryzyka poślizgu na nawierzchni śliskiej tylnej osi. Jest ona trudniejsza do kontrolowania. Dlatego montaż nowszych opon na przedniej osi może być dla kierowcy niebezpieczny.

Montaż nowych opon na osi tylnej zapewni:

  • Samochód będzie miał lepszą przyczepność
  • W przypadku utraty kontroli nad autem np. podczas jazdy po łuku, nagłego hamowania łatwiej zapanować nad pojazdem z lepszymi oponami na tylnej osi.

 

więcej