+48 63 244 22 72


Serwis OPON 24H

język / language / язык

  • Polish (Poland)
  • English (United Kingdom)
  • Russian (CIS)
schowaj | pokaz

Co nowego

Czy wiesz, że?
25/05/2018

Czy wiesz, jaka jest różnica pomiędzy oponami klasy A a B?
Różnica w zużyciu paliwa dwóch pojazdów: jednego wyposażonego w opony klasy A i drugiego z [ ... ]

RODO
25/05/2018

W związku z tym, że od 25 maja 2018 r. przy przetwarzaniu danych osobowych należy stosować przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 201 [ ... ]

Wszystkie aktualności

Lepsze opony na tył auta
poniedziałek, 24 listopada 2014 10:00

Dlaczego nowsze opony powinny być montowane na tyle auta?

Rozmieszczenie opon na poszczególnych osiach auta z różnym stanem zużycia bieżnika ma bardzo duży wpływ na stabilność samochodu. Złe dobranie opon może skutkować tym, iż nastąpi ryzyko obrotu auta. Trudniej również zapanować nad samochodem w takich sytuacjach jak wąski zakręt, poślizg, hamowanie awaryjne szczególnie na mokrej nawierzchni. Aby zachować maksymalnie największe bezpieczeństwo na drodze, większość producentów ogumienia zaleca montaż nowych lub mniej zużytych opon na tylnej osi, niezależnie od tego czy auto posiada napęd na przód czy tył.

Montaż nowych opon na przedniej osi (napędzanej) oznacza:

W autach z przednim napędem, opony z przodu zużywają się w większości przypadków szybciej jak z tyłu. Jest to równoznaczne z gorszą przyczepnością i wzrostem ryzyka poślizgu na nawierzchni śliskiej tylnej osi. Jest ona trudniejsza do kontrolowania. Dlatego montaż nowszych opon na przedniej osi może być dla kierowcy niebezpieczny.

Montaż nowych opon na osi tylnej zapewni:

  • Samochód będzie miał lepszą przyczepność
  • W przypadku utraty kontroli nad autem np. podczas jazdy po łuku, nagłego hamowania łatwiej zapanować nad pojazdem z lepszymi oponami na tylnej osi.

 

więcej