język / language / язык

  • Polish (Poland)
  • English (United Kingdom)
  • Russian (CIS)
schowaj | pokaz

Stay informed

Korzyści naszych Serwisów Mobilnych
12/08/2019

There are no translations available.  Korzyści naszych Serwisów Mobilnych   - Usunięcie awarii – Dojeżdżamy na miejsce zdarzenia by naprawić oponę, zmienić na zapa [ ... ]

Akumulator: Uwaga na poranne problemy z uruchomieniem silnika
22/08/2019

There are no translations available.W okresie zimowym często pojawia się rano problem z uruchomieniem silnika. Przy niskich temperaturach częściej używamy urządzeń elektry [ ... ]

Wszystkie aktualności

Technical condition of the car

VEHICLE INSPECTION STATION

CHECK NOW!

Dlaczego nie zalecamy używek?
Sunday, 08 September 2019 07:05
There are no translations available.

Dlaczego nie zalecamy używek??

Najważniejsze to bezpieczeństwo. Nie decydujmy się na opony używane, niewiadomego pochodzenia. Może się okazać, iż nabyte przed chwilą cztery "używki" były użytkowane na czterech różnych autach i przez wiele sezonów. Przyjęło się, że po około sześciu sezonach należy wymienić opony na nowe. Zależy to od odpowiedniego przechowania i zużycia bieżnika.

Opony na jednej osi, powinny mieć podobne zużycie bieżnika. Może właśnie zakupione "używki" były w okazyjnej cenie, gdyż miały wadę fabryczną, nie można było ich dokładnie wyważyć lub źle zachowywały się na drodze? Nie można tego wykluczyć bez sprawdzenia ich na specjalnej maszynie w serwisie, a nie jest to widoczne na "pierwszy rzut oka". Opony bardzo szybko tracą swoje właściwości, gdy są składowane w niewłaściwy sposób i są narażone na działanie promieni słonecznych. Ma to bardzo duży wpływ na jakość i bezpieczeństwo prowadzenia.

Przepisy w kodeksie drogowym wyszczególniają dopuszczalną głębokość bieżnika. W przypadku opon zimowych jest to więcej jak 4mm, dla opon letnich więcej jak 1,6 mm.  Są to minimalne wielkości, a im bardziej głębokość bieżnika zbliża się do minimum, tym bardziej traci na swoich właściwościach.

W przypadku starszych modeli opon musimy się liczyć z tym, iż producenci zastępują je nowymi bieżnikami, bardziej zaawansowanymi technologicznie. W przypadku uszkodzenia opony ze starszym bieżnikiem, problemem może się okazać dokupienie jej w późniejszym czasie, a wtedy jesteśmy zmuszeni do zakupu 2 sztuk.

Nowe opony to przede wszystkim pewność i gwarancja.

 

Najważniejsze:

  • Systematyczne sprawdzanie bieżnika, czy nie ma na nim pęknięć, równomiernie się zużywa, nie ma w nim "ciał obcych"
  • Opony na jednej osi, powinny mieć podobne zużycie bieżnika
  • Opony na jednej osi muszą mieć ten sam bieżnik, tego samego producenta
  • Odpowiednie przechowanie opon po sezonie
  • Odpowiednia wysokość bieżnika - przy oponach zimowych więcej jak 4mm, przy oponach letnich więcej jak 1,6mm.